torsdag 12 februari 2009

alla som spelar fotboll, gör listan.

hej, ska snart dra mig ifrån datorn. det är typ det ända jag gör, sitter vid datorn. vilket liv, haha. har iaf varit på fotbollsträning nu, grymt roligt det var. fast när är det inte roligt? (a) jag förstår egentligen inte vad det är som gör det så roligt, men något är det iaf. först hade vi styrketräning, stegen och jag kan kalla det kamp typ. sen spelade vi med p96, sen var träningen slut. åkte hem med mamma för pappa skulle på något fotbollmöte. så jag såg en stund på systers träning och sedan vi hem, åt och sånt. men jag tror faktiskt att jag ska kolla på lite tv ikväll. hejdå. avslutar med ett "test" snott av julia.
alla som spelar fotboll, gör denna.
- har du kapat nån? jao, det händer väll ibland.
- fått en varning? alltså inte gult kort, men blivit tillsagd några gånger.
- blivit utvisad? nepp.
- gjort mål? jadå.
- gjort självmål? aldrig på match.
- gjort mål på straff? japp.
- gjort mål på frispark? tror inte det.
- svurit mot dommarn? händer väll ibland.
- tunnlat någon? japp.
- blivit tunlad? ja.
- försökt att skada någon? det händer det med (a).
- gråtit under en match? jadå.
- blivit skadad allvarligt? allvarligt? det beror på vad som menas med allvarligt.
- blivit stämplad? aa.
- stämplat någon? ja, det med.
- vad är det snyggaste du någonsin gjort under en fotbolls match? vet inte.
- vad har du för styrkor? tvåfotad.
- vad har du för svagheter? vill bli snabbare.
- vad har du för nummer? sjutton.
- har du alltid haft det nummret? nej började att ha sjutton sista året på sju-manna. annars har det varit två.
- vilken spelare i ditt lag tycker du är bäst? svårt att säga, men sanna lindgren tror jag.
- hur länge har du spelat fotboll? började spela sommaren då jag fyllt sex tror jag, eller fem.
- vilken färg har du på matchstället? det är olika, grönt eller vitt.
- har du varit/är lagkapten? jadå.
- har du vunnit skytteligan i ditt lag? jao.
- är du back/forward/mittfält? det skiftar mellan forward och mittfält. men forward är favoriten.
- har du bra bollkänsla? rätt så.
- vad gillar du mest med fotboll? det finns så himla mycket så jag vet faktiskt inte.
- varför spelar du fotboll? för att jag älskar sporten, hihi.
- vem är din favorit fotbollsspelare av tjejer? det är såklart marta.
- vem är din favorit fotbollsspelare av killar? det vet jag inte riktigt. cristiano ronaldo, fernando torres och zlatan är några av favoriterna haha.
- vem/ vilka i ditt lag spelar du bäst med? hm, det är ju olika från match till match. men spelar rätt bra med dom som varit med i laget sen det startade, tex. sanna, jenny osv. nathalie har ju slutat men spelade bra med hon.
- vem i ditt lag tycker du är sämst? tror inte att hon läser min blogg, men vill inte nämna något namn.
- om du skulle få välja ut en egen kedja på elva-manna hur skulle den se ut? vill inte att någon ska ta illa upp, om dom inte är med på listan. så den skiter vi i.
- blir du lätt irriterad? ja, inte bra. är mycket för att ge igen (a) hihi.
- till slut, vilket är ditt favoritminnet? hm, måste nog vara umeå nollsju eller fem-manna tiden då vi förlorade två matcher på en säsong typ hihi.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida